ALIMENTACIÓ
Empreses 15/02/2015

Calçotades virals al món amb romesco Ferrer

L’empresa catalana aspira a duplicar les vendes a l’exterior i confia a arribar a una facturació rècord de 16 milions aquest any

Elena Freixa
2 min
Calçotades virals al món amb romesco Ferrer

L’empresa familiar Conserves Ferrer ha crescut lligada a la famosa salsa per als calçots, el romesco, que s’ha convertit en la seva recepta estrella i que estalvia els maldecaps i el temps de fer-la a casa. Després de donar-la a conèixer arreu de Catalunya durant 50 anys, la companyia ha decidit prémer l’accelerador a l’exterior. Es proposa duplicar el pes de l’exportació sobre els ingressos en cinc anys i que arribin al 20% de la facturació, segons explica a l’ARA la cap d’exportació de l’empresa, Mariona Ferrer. Per ampliar els horitzons acaba de posar en marxa una campanya de promoció per la qual Ferrer posarà la salsa i els pitets en més d’una quinzena de calçotades populars arreu del món aprofitant que ja som en plena temporada i coordinant-se amb casals catalans. Les calçotades es repetiran a Pequín, Nova York, Ciutat de Mèxic i diverses capitals europees com París, Berlín o Amsterdam, amb l’assistència prevista d’uns 200 comensals, tant catalans com estrangers, a cadascuna. La qüestió dels calçots és més complicada perquè no a tot arreu se’n troben, reconeix l’empresa. Malgrat tot, en països com el Japó o Corea del Sud hi ha una ceba semblant que s’utilitza com a substitut.

Els productes Ferrer (no només la salsa romesco) es distribueixen a pràcticament tot Europa, als Estats Units i a països de l’Amèrica del Sud com el Brasil, Mèxic i Xile. També arriba a països asiàtics com Corea del Sud o el Japó.

Ferrer va començar a exportar a mitjans dels 90, però en els últims anys ha notat un interès creixent de l’exterior. D’una banda, per l’augment de catalans expatriats que busquen el producte als seus nous països de residència i, de l’altra, també per la globalització gastronòmica que du els consumidors estrangers a descobrir els productes, explica Ferrer. En el cas del romesco, però, calen accions per explicar totes les possibilitats que ofereix un producte que resulta desconegut per al consumidor.

L’empresa, pilotada per Joan Ferrer, va facturar 15 milions d’euros l’any passat, amb un creixement del 12% que li permet ser optimista de cara al futur. L’empresa pot presumir d’haver paït la crisi sense interrompre el creixement, a base de consolidar productes com salses i conserves vegetals i d’ampliar la gamma amb l’entrada en el mercat dels aliments refrigerats amb plats com caldos i cremes precuinades. També ha incorporat noves línies de producte com la fruita seca i snacks.

La progressió ha sigut molt favorable, amb un creixement del 25% que ha dut la facturació des dels 12 milions del 2010 fins als 15 actuals. De cara a aquest any, la recuperació del consum a Espanya es traduirà en nous creixements que fregaran el 7%, segons Ferrer, que calcula uns ingressos de 16 milions.

Ferrer va començar com un petit negoci familiar a Sant Llorenç de Morunys l’any 1964 de la mà de Josep Ferrer. Llavors es dedicava a la recol·lecció i comercialització de tòfones fresques i a fer bolets en conserva. Avui és un grup amb seu a Santpedor que té 84 treballadors. Les seves 240 referències poden trobar-se a les botigues tradicionals i també a tots els lineals de la gran distribució, on té concentrat més del 50% de les vendes. Compta amb tres centres de producció, a Santpedor, Esparreguera i Cáceres.

stats