La Caixa deixa BlackBerry

Aquesta setmana, Nokia i Microsoft treuen pit perquè CaixaBank ha triat els smartphones Lumia, de la primera, amb el sistema operatiu mòbil de la segona, com a telèfons corporatius per als seus empleats. L’operació representa una empenta molt considerable per a Windows Phone en el mercat espanyol, tant pel prestigi del nou client com pel volum: es tracta de gairebé 30.000 mòbils amb pantalla tàctil, inicialment del model Lumia 925, i també d’oferir descomptes al personal i als seus familiars per comprar telèfons per a ús particular.

L’espanyol és l’únic dels cinc grans mercats europeus de telefonia mòbil que encara es resisteix als smartphones amb Windows Phone: segons Kantar Worldpanel, la plataforma té un 10,1% de les vendes a la regió EU5, però si a Itàlia la quota és del 17% del mercat, a Espanya no passa del 5,3%, que són quatre punts percentuals més que fa un any però poc més de la meitat que la mitjana europea i una penetració semblant a la que té als EUA.

La decisió de La Caixa suposa un fort revés per a BlackBerry, el seu proveïdor anterior de smartphones. L’entitat bancària ha destacat els aspectes de seguretat de Windows Phone -des del xifrat de dades fins a la protecció integrada contra el programari maliciós-, la incorporació de les aplicacions ofimàtiques d’Office i la possibilitat de crear aplicacions corporatives que funcionin des dels PC fins al telèfon. A més, també s’adopta un nou software -anomenat MobileIron- per gestionar els dispositius mòbils a escala corporativa, una funció que fins ara es feia amb servidors de BlackBerry.

El Sabadell també ha començat el procés d’abandonar BlackBerry, tot i que encara no ha comunicat per quina marca els substituirà. El futur no pinta gens bé per a la marca canadenca, que havia renunciat al mercat de consum per centrar-se en el de les grans empreses.