‘PORCA MISERIA’

Botigues i model de societat

Un amic meu està buscant locals a Barcelona. A primera línia: passeig de Gràcia, les Rambles, Portal de l’Àngel etc. No hi ha res, i el que podria estar disponible és a preus exagerats. Estem en crisi, però Barcelona funciona i és més segur emprendre on les coses van millor que en altres llocs de la Península.

Quina pujada de preus als locals comercials en els últims 10 o 15 anys! I quin canvi ha comportat en el panorama social urbà. Tot el teixit productiu s’ha adaptat als nous preus: necessites computar al punt de venda el marge industrial i comercial. En definitiva: el productor s’ha fet comerciant i viceversa. Si jo fos Pablo Iglesias posaria un màxim als preus dels lloguers dels locals comercials. Com canviaria tot! No només el panorama urbà, sinó també tot el sistema productiu. Ara, potser aquest servei l’acabarà fent la web com a eina de compra, cosa que ja està passant en els mercats anglosaxons, on la importància d’un local comercial per a les empreses s’està posant en dubte.