'PORCA MISERIA'
Nicola Padovan

Barcelona souvenir

Tothom sap que la memòria és molt important en la nostra vida. Dient això, no em refereixo al fet de recordar la llista de la compra del súper, sinó a la memòria com a record de la nostra història i dels llocs que visitem. D'aquí la importància de les botigues de souvenirs de Barcelona. Comprar un producte en aquests establiments és més que un acte de consumisme: és un gest d'identificació cultural entre el lloc que visitem i un imaginari definit. Em sorprèn, doncs, que la botiga de records de l'estació de l'AVE de Sevilla sigui exactament igual que la de Sants, per exemple (excepte pel que fa al Barça). L'Ajuntament hauria de dur a terme no només una acció dirigida a controlar la proliferació d'aquestes botigues (cosa que no fa: visiteu, entre les desenes que s'han obert últimament, la més recent, al passeig del Born), sinó també a estimular els empresaris locals del sector. No és tracta d'omplir botigues de caganers. Es tracta de crear valuoses sinergies amb una imatge que doni suport a un màrqueting de país.

Nicola Padovan és un empresari italià