Empreses 26/01/2014

Anna Casanovas i Manel Santacana: "La gent gran vol viure a casa seva, però amb qualitat de vida"

i
Toni Garganté
3 min

Amb les 47 franquícies i botigues en propietat de La Botiga de l'Avi no n'hi havia prou. La força d'internet demanava una empenta al projecte d'Anna Casanovas i Manel Santacana, que feia més de 20 anys que investigaven les necessitats de la gent gran per oferir tota mena de serveis i dispositius pensats expressament per a ells. Des de l'abril passat, al projecte s'hi ha afegit el grup industrial Simon Holding, fabricant de productes de material elèctric i il·luminació

Pot semblar contradictori... ¿Productes per a gent gran per internet?

Manel Santacana:És que el client final dels productes que comercialitzem són més els fills. Molt sovint, una persona gran que sempre ha viscut a casa seva no s'adona que el seu entorn també s'ha envellit. En canvi, els fills veuen més les necessitats dels seus pares. Per exemple, quina és la primera cosa que normalment es canvia d'un pis? Doncs la banyera, que passa a ser un plat de dutxa, per evitar ensurts.

¿I les botigues no eren un bon canal de venda?

Anna Casanovas:Vam veure que no n'hi havia prou. El sistema de franquícia dóna bon resultat depenent del sector en què actua. Vendre productes per a gent gran demana una gran implicació del professional. Nosaltres no ens consideràvem una xarxa de botigues de productes d'ortopèdia. Comercialitzem productes per a gent gran, que és molt diferent.

¿La xarxa La Botiga de l'Avi ha desaparegut?

A.C.: No. Però ens n'hem deslligat totalment. Queden botigues que han seguit el seu camí. De fet, mantenim el subministrament. Ara són clients.

Així doncs, ¿l'aposta de venda és la web?

M.S.: Per arribar a les famílies, el canal és internet. Tenim més de 3.000 referències. Podem arribar amb molta més rapidesa al client, que també pot anar als punts de venda, perquè a la web hi ha un llistat. A més, el nostre catàleg es ven a través de diferents canals, com les ferreteries, farmàcies, centres mèdics...

I arriba Simon. Per què aquesta aliança?

M.S.: Ens vam entendre ràpidament amb Simon. Aquest grup està molt interessat en tot el que són dispositius que millorin els nivells de domòtica a les llars. I la gent gran vol viure a casa seva, però amb qualitat de vida.

Cada vegada la població s'envelleix més...

M.S.: Això és el que hem vist amb Simon. A Catalunya la gent gran representa ja un 17% del total, però és que el 2051 aquest percentatge arribarà al 35%. Hem separat dos tipus de clients de més de 65 anys: la gent gran que està bé de salut i demana productes per viatjar o un llit elèctric amb més prestacions, i els avis més dependents.

A.C.: I en aquest sentit, Simon ens aporta tot el seu departament de recerca, que busca contínuament nous productes. També busquem novetats fora de la gamma Simon.

Per exemple...

A.C.: A veure, hi ha articles que ja fa temps que estan al mercat però que a vegades són igualment desconeguts per la gent gran, com la il·luminació amb leds, que fan més llum i gasten menys. També els interruptors de presència, que s'activen quan passes pel passadís, o els detectors de gas, per si hi ha alguna fuita. Fins i tot mecanismes sofisticats com cuines regulables. No tothom arriba als prestatges de dalt de tot d'una cuina. O tot un clàssic: l'enfilaagulles, per cosir. Sense oblidar els agafadors amb ventosa, per evitar fer forats a la paret.

Es veu que encara no hi ha una fira dedicada a la gent gran...

M.S.: Doncs no hi és. Però la nostra web es pot convertir en aquest compendi de productes. Les novetats són permanents. D'aquí poques setmanes, coincidint amb la fira del Mobile World Congress a Barcelona, presentarem el primer smartphone per a gent gran.

¿Hi ha un pla per sortir a l'estranger?

M.S.: Ara tenim molta feina al nostre mercat natural, però d'aquí dos anys calculem que estarem preparats. I aquí Simon segur que ens ajudarà molt, per la seva experiència i la seva xarxa internacional.

stats