EMPRENEM
Empreses 20/10/2013

Amazon, el gegant del núvol

i
Albert Cuesta
2 min

BarcelonaL'empresa que Jeff Bezos, el flamant propietari del Washington Post, va crear l'any 1995 venent llibres per internet des del garatge de casa seva a Seattle és coneguda sobretot com a líder del comerç electrònic. A partir dels productes culturals ha anat ampliant el seu catàleg i ara s'hi pot trobar de tot, lliurat als clients des de magatzems propis o per milers de comerços associats.

Però, a més de ser un immens centre comercial, Amazon és també el principal proveïdor mundial de serveis de processament i allotjament de dades al núvol d'internet. Mitjançant la divisió Amazon Web Services (AWS), l'empresa relloga la infraestructura distribuïda de servidors i comunicacions que va crear per atendre les seves operacions internes i de cara als consumidors, i per emmagatzemar productes virtuals, siguin llibres, cançons, pel·lícules, episodis de sèries de TV o aplicacions mòbils. Les empreses, sobretot de serveis digitals -Instagram, Netflix, Airbnb-, però també d'altres sectors, que subcontracten la seva infraestructura a AWS ho fan perquè el cost és considerablement més baix que disposar de servidors propis.

El secret és el factor d'escala: els analistes de Gartner estimen que la capacitat d'AWS quintuplica la dels seus 14 principals competidors... junts! I això que es tracta de noms com Microsoft, Rackspace, Fujitsu, HP o la mateixa IBM, que actualment es disputa amb Amazon el contracte de prestació de serveis al núvol al servei d'intel·ligència dels EUA (la CIA). Aquesta operació està valorada en uns 600 milions de dòlars, que s'afegirien als 3.000 milions anuals que ja genera AWS i són un segment de marge elevat entre els 61.000 milions que factura Amazon en total. Si en voleu més detalls, ho teniu fàcil: dijous que ve, Amazon celebrarà a Barcelona la seva cimera anual de clients d'AWS.

stats