EMBALATGES
-ELENA FREIXA

Alcohol de luxe en ampolles de perfum

Estal Packaging fa envasos -cada cop més refinats- de ginebres i roms d’alta gamma. Ara els reprodueix en format petit per entrar a la perfumeria

Alcohol de luxe en ampolles  de perfum / ESTAL PACKAGING Zoom

El 'boom' del gintònic ha propiciat una cursa aferrissada entre les marques per la diferenciació i per vestir les seves ampolles de la manera més cridanera possible. Això explica que, col·lateralment, empreses com Estal Packaging han concentrat el seu negoci de fabricació d’envasos i embalatges en productes cada cop més selectes, tal com els demanaven els seus clients. Alguns exemples de les novetats d’aquest últim any són els envasos de MOM God Save The Gin, Akori Gin i Tann’s Gin.

L’empresa ha vist com, arrossegats per la ginebra, altres segments de begudes alcohòliques com el vodka o el rom també han focalitzat la innovació, en part, en l’aparença física de les ampolles i envasos diversos. Tot plegat, explica que l’últim any els ingressos d’Estal Packaging hagin crescut per sobre d’un 12%, fins als 22,5 milions d’euros. Un dels motius d’aquest increment són les oportunitats que ha trobat fora del mercat espanyol, com per exemple a Llatinoamèrica, una zona que vol convertir en una de les grans apostes de creixement futur gràcies, en aquest cas, a l’envasat premium per a marques de rom. Ja ha començat a obrir camí en països com Guatemala, Nicaragua, República Dominicana i Cuba.

L’obsessió per fer de les ampolles d’alcohol i el seu embalatge objectes gairebé de col·leccionista, amb edicions limitades, ha fet que Estal Packaging acabi d’obrir un nou segment de negoci. Es tracta del de perfumeria i cosmètica, una activitat amb la qual, un cop analitzada, ha trobat molts punts en comú, explica el director general d’Estal, Gerard Alberti. L’empresa ja ha llançat el primer catàleg d’envasos per a perfums i d’altres productes cosmètics que, al final, impliquen un “treball de desenvolupament similar” al de les ampolles, tot i que acabin sent de format molt menor. A banda d’Espanya, Estal portarà aquest nou negoci a França (el seu principal mercat a l’exterior), Itàlia, Alemanya, els Emirats Àrabs i també els Estats Units. Amb la nova línia d’activitat, Alberti preveu que l’empresa segueixi creixent a un ritme similar al del 2015.

Estal ja té en cartera el proper pas de diversificació, que començarà els propers mesos, cap a la parafarmàcia. “Les ampolles són semblants a les de la cosmètica i l’únic que canvia és el tipus de client, però ens adaptarem”, explica Gerard Alberti.