RETWEETS

Així són els hotels ‘tecnològics’

S’han fixat que als hotels econòmics la connexió wifi acostuma a ser gratuïta i als de luxe la cobren a un preu abusiu? Fa uns mesos la cadena Marriott va haver de rectificar quan es va saber que preparava interceptar la funció de wifi mòbil dels telèfons dels seus clients per obligar-los a contractar el servei de pagament. Actualment, una de les primeres coses que busquem abans de reservar una habitació és quina connexió tindrem.

Ho saben bé les 15 cadenes hoteleres espanyoles nadiues digitals que ha analitzat la consultora nord-americana Phocuswright. Es tracta de marques com Sidorme, Room Mate, Vincci, Casual i Hospes, nascudes fa menys de 10 anys i amb una quantitat reduïda d’establiments: sumen un total de 130 hotels en zones urbanes de l’Estat. Totes consideren que la connexió wifi és un servei i no una font d’ingressos, i per això l’ofereixen de franc.

L’informe dóna dades com que els hotels d’aquesta categoria reben el 59% de les seves reserves per canals digitals, molt per sobre de la mitjana europea del sector hoteler, que és del 31%. El 49% de les habitacions es venen mitjançant la web pròpia o les agències de viatges en línia. Un 24% de les reserves arriben per correu electrònic o per telèfon, però entre les cadenes que primen la venda directa el percentatge s’enfila al 40%. Tres detalls interessants: 11 de les 15 cadenes analitzades han redissenyat la seva web en els tres últims anys; gairebé la meitat no pensen dedicar ni un cèntim aquest any a presència en cercadors, sigui amb SEO (optimització) o amb SEM (anuncis), i només quatre cadenes tenen apli mòbil pròpia. De fet, n’hi ha quatre que s’ho estan pensant i set que no tenen cap intenció de tenir-ne.

Llàstima que l’estudi estigui centrat en el màrqueting. M’hauria agradat conèixer les polítiques en l’altre aspecte que els viatgers freqüents mirem tan aviat com tenim la contrasenya del wifi: la disponibilitat d’endolls a les habitacions.