RETWEETS

Activision surt a pescar dones que juguin

King Digital, creadora de jocs per a mòbil tan populars com Candy Crush, ha sigut absorbida per Activision Blizzard, la firma de Call of duty i altres jocs per a ordinadors i videoconsoles. L’operació, valorada en 5.400 milions d’euros, donarà lloc a un gegant de l’entreteniment amb més de 500 milions d’usuaris mensuals en gairebé 200 països i una facturació conjunta prevista de 33.000 milions d’euros.

Tothom coincideix en el motiu principal de la compra: Activision obté menys del 10% dels seus ingressos amb jocs per a mòbil, que fins ara ha fet servir només com a complement dels que han creat per a pantalles grans. Amb la incorporació de King guanya el seu parc d’usuaris, les dades que generen (un directiu de l’empresa explicava dimarts al Big Data Congress de Barcelona com les exploten) i molta experiència en l’anomenat free to play : jocs que es descarreguen gratuïtament, però que estan dissenyats perquè l’usuari pagui per disposar de més nivells, personatges o experiències. El negoci consisteix a enganxar milions de jugadors i aconseguir que un 2% o un 3% d’ells acabin pagant alguna cosa. Veurem si King, que continuarà funcionant de manera independent, aconsegueix evitar la pèrdua d’interès que ha patit l’ Angry birds de la seva rival Rovio.

Però també hi ha un factor de gènere: els jocs d’Activision, com el mencionat Call of duty, World of warcraft o Guitar hero, convoquen un jugador majoritàriament masculí. En canvi, els caramels de Candy Crush i les bombolles de Bubble witch també atreuen moltes dones, un segment poc explotat per aquesta indústria. L’empresa resultant de la compra tindrà un mercat més diversificat.

Un últim apunt. Europa torna a perdre pes en el món digital i Catalunya continua sense guanyar-ne: Activision és una empresa dels EUA i King, malgrat que té un estudi a Barcelona, factura des del Regne Unit. Amb la creativitat que tenim al país, estaria bé pensar a promoure les empreses digitals que generen el negoci aquí.